Jag har knegat...

...halva dagen. Först med att byta däck, vilket är det värsta som kan hända en flicka som jag. Hela bilen skakade och självklart hade jag jordens punka på ena däcket. Naturligtvis ringde jag och skällde ut Theo för detta. Jag gör alltid så, om dörren fryser fast, om radion inte funkar eller en lampa plötsligt slocknar, då är det så klart Theos fel, det är lite männens lott i livet att vara ytterst ansvariga för allt som skiter sig med bilen.

Theo var ju redan inne på jobbet, jag satt fast på en busshållplats mitt i ingenstans. Jag gjorde så klart som vilken vettig småbarnsmamma som helst. Jag ringde efter den mest proffessionella förstärkning som fanns att tillgå. Jag ska lägga upp bilder på det sen, så förstår ni vad jag menar...

Sen åkte jag direkt in på Caféet där jag försökte att fungera som någon slags hjälp. Gick sådär...

Kunderna fick inga bestick av mig, jag tycker att det är så hopplöst att komma ihåg bestick, måste kunderna ha det? Sen tog jag för mycket betalt för en bulle och fick skamsen gå och smuggla ner 2 riksdaler i kundens väska, sedan ville två bitska damer att jag skulle skrämma bort en liten ättrig fågel som flygit in i caféet och som vägrar att bosätta sig någon annanstans. Ni som känner mig vet att jag och fåglar inte klickar. Jag fick helt enkelt be damerna att förflytta sig med sina lattar och sallader till ett annat bord. De tyckte de inte alls var jobbigt....

Så var min dag, och hur var eran?

Kommentarer

Kommentera inlägget här, så blir jag glad!!!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat min vän?:

Trackback
RSS 2.0