Hur hämnas man då?

Jo, jag råkar vara proffs när det kommer till hämnd. Det finns två sätt att hämnas med stil;

1) Du kan ge ditt hämndoffer otroligt dåligit samvete och mardrömslika skuldskänslor. Det är alltid mycket effektivt. Låt säga att du inte blivit bjuden på ett födelsedagskalas, men alla dina vänner är bjudna.

Då köper du en vackert inslagen present och ett fint kort där du utrycker dina djupa lyckönskningar och gratulationer, sedan skickar du med paketet med en av de redan inbjudna vännerna. Ångesten kommer nästan direkt hos hämndoffret och fjäskandet kommer inte veta några gränser nästa gång ni ses. Funkar alltid.

Sjuk bild, Lucas snodde kameran och här försöker jag övermanna honom genom att se vänligt sinnad ut. Men ack så han bedrog sig!



2) Du kan hämnas genom att jävlas tillbaka.

Exempel; Jag ska precis lägga upp mina varor på kassabandet när en gubbjävlel kommer ångandes genom hela butiken och vrålar "Ursäkta mig, men jag stod faktiskt före dig i kön!"

Det här tyckte jag var mycket märkligt eftersom att inte ett spår av denna gubbjävel synts till i kassan. Flåsgubben tränger sig alltså före mig i kön och börjar lägga upp sina patetiska varor på rullbandet. Då beslutar jag mig för att hämnas.

Så fort gubben lägger upp någonting skyndar jag mig att lägga upp en vara ur min korg, provocerande nära, flera gånger måste gubben flytta tillbaka mina varor som ideligen blandas ihop med hans. Det här gör honom mycket irriterad. När kassörskan för tredje gången råkar slå in min vara på hans kvitto vänder sig gubben om mot mig, högröd i ansiktet och jag liksom kan se hur det blixtrar ur hans rumpa, och då mina vänner uppstår Nirvarna för mig, för jag vet att om han bara hade ställt sig bakom mig, så hade det här gått hundra gånger fortare.

Och så hämnas man med stil!

Kommentarer

Kommentera inlägget här, så blir jag glad!!!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat min vän?:

Trackback
RSS 2.0