Tattarfamiljen på besök hos polisen

Idag trodde nog polisen iHaninge att de skulle få en lugn dag, stillsamt skulle de dricka sitt kaffe och pilla lite med nåt gammalt papper och då bara helt plötsligt börjar det skaka i hela byggnaden. Vad händer, är det en jordbävning, en terrorattack? Nej det är tattarfamiljen som kommer för att göra nya pass.

Lucas låter omvärlden veta att familjen Williams har anlänt

Som en hjord skenande elefanter intog våra äldsta söner polisstationen när de båda sprang mot den där grejen man ska mäta sig med. Sen sparkade de av sig skorna, slogs och kivades om vem som skulle mäta sig först, medan jag diskret försökte låtsas vara lika förfärad över dessa ouppfostrade barn som alla andra i väntrummet.



Casper tar kort och lämnar fingeravtryck, han var extra stolt för nu är han tillräckligt gammal för att få skriva sin egen namnteckning. Blev väldigt stort och gulligt med spretiga bokstäver, han lyckades skriva bokstaven S åt rätt håll idag, yeey!

Polisen som satt i luckan drog en låååång suck när han blev införstådd i att HELA familjen skulle ta nya pass, och nej, vi skulle inte gå förrän alla hade fastnat på bilden och fått mammans godkännande.
Som tur var hade han hjälp av en skitsur kollega som vrålade att om inte killarna kom ner ifrån stegen genast och slutade upp med att hänga i mät-mojängen så skulle hon minsann...

Jag trodde att det lurigaste idag skulle vara att få mamman att se tillräckligt snygg ut på bilden så att mamman inte skulle åka därifrån missnöjd, men ack så jag bedrog mig, det absolut lurigaste idag var att få Hugo att sitta still de 4 sekunder det krävdes för att bilden skulle bli godkänd.


Mmmm, inte helt lätt som ni förstår...

Jag kan ha inbillat mig, men hördes det inte djupa suckar av lättnad och spridda applåder när vi gick?


Kommentarer

Kommentera inlägget här, så blir jag glad!!!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat min vän?:

Trackback
RSS 2.0