Jag blev ju lätt illamående...

...när Casper slog upp ögonen imose och sa "Äntligen en heeel veckas höstlov!" Fick svälja kaftigt för att inte alla mina sanna känslor skulle kastas upp på golvet.

Höstlov betyder 7 dagar oavbrutet kul för barnen, bio, sovmorgon, lekpalats, glass, brottning i vardagsrummet och stanna uppe sent på kvällen.


För mamman betyder det här noll eget liv, ansträngda stämband efter allt skrikande, sur ekonomi eftersom att dvärgarna kräver förstklassig underhållning, 24 timmars room service slavande, ett evigt städande och plockande och minst två nya rynkor i pannan.

Hur ska jag då ta mig igenom den här veckan?
Jo, jag ska lära barnen att uppskatta det enkla livet.

När de vill leka på lekpalatset ska jag skicka ut dom i skogen, när de blir hungriga så puttar jag över dom till grannen och när de vill ha glass ska de få en nyttig skål med fil istället. Innan den här veckan är slut kommer barnen att böna och be om att få börja skolan igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här, så blir jag glad!!!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat min vän?:

Trackback
RSS 2.0