En låda öl?

Jag pratade med min vän Linnéa idag om mammagrupper som man blir inknuffad i när man fått sitt första barn. Syftet är att man ska kunna träffa andra lika nojiga mammor att dela sin innersta panikångest för;
Hur ska jag kunna hålla det här barnet levande i 18 år?!

Iaf berättade Linnéa att en av morsorna i gruppen är liiite mer annorlunda än dom andra (ja, alltså, det märkliga med mammagrupper är att det så gott som alltid bara är en själv som är helt normal och har en på riktigt söt bebis) den här mamman berättade utan att blinka att direkt efter förlossningen ville hon ha en låda öl. En hel låda. Jaha sa Linnéa artigt, för vad tusan skulle hon säga? En hel låda med öl, där ser man... Det är stil och klass på mammorna där ute.

Själv var jag så lycklig över att inte vara gravid längre att jag dagligen i två veckors tid byggde hinderbanor och trånga utrymmen i vardagsrummet som jag elegant tog mig igenom.
Men herregud, alla är vi ju olika, den dagen de tar fram en rosa bubblig öl kanske jag också vill ha en låda öl...

Jag har ingen bild på mig och Linnéa, ni får föreställa er att vi står och ler på en bild här och ser ut som två ytterst normala mammor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här, så blir jag glad!!!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat min vän?:

Trackback
RSS 2.0