Jag är lite full nu, men det är inte en minut för tidigt!

Vi ska ha  en namngivelsefest för Hugo i slutet på sommaren. Jag håller på att gör inbjudningskort nu och det takes for fucking ever att göra dom!!!

Börjar känna mig aningens trött, vilket är oroväckande då mer än hälften av korten återstår, vi bjuder in 80 pers, vilket kräver ca 40 förbannade klipp och klistra kort samtidigt som bebisen ska ammas och dom aningens äldre galningarna river huset.

Jag har gjort av med 20 meter dubbelhäftande tejp so far, det är inget skämt, 20 meter(!) jag har koll för det står angivet på förpackningen och den tog precis slut, jag får psykbryt. 40 kort varav 15 är gjorda, skrivaren pajade lägligt i går kväll så jag har fått muta en snäll tant på kommunhuset att dra femtioelva kopior på vad jag kallade för "extremt viktiga dokument" vilket hon uttryckligen inte höll med om efter att ha skummat innehållet. Kärring.

Jag har druckit ett halvt glas rödvin nu, vilket betyder att jag är lite småfull (finns ingen billigare fylla än den direkt efter att man varit gravid i 11 månader, typ) så jag börjar lugna mig nu. Undrar om vi inte ska ta och skita i resten av gästerna, typ, ni hade tur ni som fick inbjudan ni andra... Ja jag vet inte... Är det tacky att skicka ut inbjudan på sms? Det känns ovanligt lockande just nu...

Kommentarer

Kommentera inlägget här, så blir jag glad!!!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat min vän?:

Trackback
RSS 2.0