Jag är i alla fall stolt över henne

Var just hos Caspers kompis Melvin för att hämta Casper. De hade lekt som galningar i flera timmar så det var dax att befria de trötta föräldrarna tänkte jag. När jag kom dit såg jag att Melvins mamma hade hela underarmen gipsad. När jag frågade varför svarade hon stillsamt. "Jag fick psykbryt på ungarna och drog handen genom en vägg" efteråt hade hon inte tittat så noga på armen, hon var fortfarande hög på adrenalin efter sitt utbrott, sen såg on att ett ben stack rakt ut genom huden ungefär där handleden börjar. Blodet rann och hon kände sig helt kräkfärdig.



"Då ville jag ju inte visa hur jävla dumt det var att dra knytnäven i väggen, så då drog jag tröjärmen över den blodiga handen och det utstickande benet, sen ropade jag så glatt och inbjudande jag kunde att Kom nu ungar, mamma måste åka lite till sjukhus förstår ni, mamma har gjort sig lite illa, jättetokigt!" så där busigt som bara en toppenmamma kan låta. En sån där mamma som desperat vill att ens barn ska glömma bort att mamma blev så arg så att hon bröt av två fingrar i handen.



Nu till det jag finner djupt upprörande; Inte en enda mamma har gått fram till Emelie och applåderat henne för att hon äntligen gjort det som vi andra mammor bara gör i fantasin, hon blev förbannad och hon valde att uttrycka sina känslor på en vägg. Det kostade henne i och för sig två fingrar och åtta timmar på akuten samt skammen inför barnen. Men ändå, jag sa att jag var djupt imponerad och stolt över henne. Sug på den era pretto-morsor!

Kommentarer

Kommentera inlägget här, så blir jag glad!!!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat min vän?:

Trackback
RSS 2.0