Gårdagens bästa och sämsta

Jag hade väldigt trevligt igår på bröllopet, det måste jag säga. Ni som missade Victorias och Daniels bröllopsdans borde definitivt youtuba den. Väldigt komiskt. Hysteriskt roligt också när Daniel Westlings pappa glömde att dra ut stolen åt Drottning Silvia när de skulle sätta sig. Stackars drottningen fick besvärad böka undan stolen själv, oj oj oj, såna är dom, trälarna från Ockelbo. Daniels tal var också väldigt fint, värt att lyssna på  :o)

Daniel Westlings syrra Anna utklädd till nåt slags fjäderfä. Hade två döttrar med i brudnäbbet.

 

Daniels päron, pappan får godkänt, men mamman kunde väl ha fått lite hjälp med stylingen? När ska kvinnor i 50 års ålder lära sig att den där Gustav Vasa frisyren inte är snygg på nån, särskillt inte på ende sonens bröllop.

 

De rödgröna var representerade, måste säga att även om jag och Mona haft våra duster, så är det här ett ovanligt bra val för sossarnas frontfigur.

Fast sen kom ju tant Blå och körde över tant Röd-grön ändå... Hade vart kul om Fredrik livat upp sin frack lite, kanske med en peruk?

Jag hejade på Letizia fram till igår. Hon är så smal att hon ser ut som en 11 årig pojke. Sur var hon oxå.

Märtha-Louise gillar ja därimot, hon flummar med änglar och karma, och hennes man har en böjelse för att suga på tår. Me like!

Den här bruden diggar jag oxå, jag hoppas dock att Mary har en hemlig älskare, en liten lakej som förirrar sig in på hennes kammare i tid och otid, för hennes man verkar vara den tristate degkuken ever.

Maddes klänning livade upp, lite svenska härliga färger, det var så svårt att bedöma Silvias klänning då hon under hela festen gick runt och såg dyster och sammanbiten ut. Typ slaget är förlorat, mina barnbarn kommer att tala dalmål och bli svettiga gym-töntar. Jag förstår henne. Not! Hon kunde väl fejka ett leende åtminstone?

Victoria var så himla söt, inte för den astråkiga klänningens skull, utan för att hon såg så lycklig ut. Daniel därimot gick runt med ett leende som påminde om batman-clownen Jokers leende. Creepy!

Priset för pinsammast klänning går till Lisa Nilsson, grattis gumman!

Två saker var väldigt pinsamt med hennes klädsel; 1) Hon hade på sig samma klänning dagen innan när hon uppträdde på scenen för Victoria, detta är alltså gamla avlagda scenkläder som hon svettades i bara ett dygn tidigare, sunkigt. 2) Klänningen är vit vilket ju även den mest obildade dumskalle vet inte är brukligt på någons bröllop, blommorna räddar inte det faktum att hon och Victoria var de enda som valt vitt.

 

Annars var det supertrevligt att vara där! Framför tv:n alltså.


Kommentarer
Postat av: Nate

Nej Anna! Då missade du ju att det är Silvia som är Joker´n, när hon väl log så var det skrämmande likheter!

2010-06-21 @ 18:21:56
URL: http://onlynate.wordpress.com/

Kommentera inlägget här, så blir jag glad!!!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat min vän?:

Trackback
RSS 2.0