Full och misshandlad

Min vän Maja kom förbi idag. Jag skulle just börja måla vår lilla snickarbod vi har på tomten, men så dök hon upp och då slutade det med att hon och jag satt i varsin solstol medan Casper blev mutad att göra jobbet för en tia. Undrar hur länge till han kommer att acceptera den minimumlönen?

Jag anar oråd...



Medan Casper slet med målningen visade Maja mig sina blåmärken hon fått av sin nya pojkvän. Blåmärkena var stora som tennisbollar. Maja drog den gamla lögnen om att hon hade ramlat (ner från en båt) och att hennes nya snyggo Putte ridderligt kastade sig efter henne och slet upp henne med sån kraft att hon fick blåmärken... Ja ni hör ju själva....

Maja skulle oxå återberätta hur midsommaraftonen varit ute på Vaxholm. Det gick sådär.

Maja: Hmmm. Vi var på en båt. Jag kan med säkerhet säga att där fanns vin.

Lång tystnad.

Jag: Var det allt?

Maja: Öööh, ja alltså vad mer begär du? Såg du inte blåmärkena nyss?! Då kan du ju haja själv att jag inte har alla bitar på plats.

Well, well, jag tror att hon hade kul iaf och det är ju huvudsaken, eller hur :o)

Kommentarer

Kommentera inlägget här, så blir jag glad!!!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat min vän?:

Trackback
RSS 2.0