De illvilliga tanterna smyger sig på...

Min vän Linnéa är gravid. Inte jättegravid, typ 5:e månaden eller så, så hon ser fortfarande ut som sig själv, inte grotesk som hon kommer att göra om två månader. Det är intressant det där med att vara gravid, man får liksom inte vara ifred någonstans, dels för att man alltid blir sparkad i magen utav bebisen, dels för att alla gamla tanter ska komma fram och talla på magen.

Önskade att jag sett ut så här som gravid, men istället såg jag såklart ut såhär.

Så här går det till, dom kommer från ingenstans de lömska illvilliga damerna, med sin kundkorg fylld med Findus torskblock och andra lätt-tuggade godsaker smyger de sig på. Sen trycker de med sina beniga kotiga händer på ens mage och vrålar för full hals, "Nämen det här är väl ändå underbart, gud vilken enorm mage du har, typisk flickmage, jo jag ser det förstår du för att du är så finnig i ansiktet, oj oj oj, jaaa, ja jag vet ju att man inte ska lägga sig i, MEN..."

Good luck med det Linnéa  :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här, så blir jag glad!!!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat min vän?:

Trackback
RSS 2.0