Jag bedriver en slags hat-kärlek

till allas vår egen super skribent Jan Guillou, just nu läser jag hans sida i Aftonbladet där han tar upp det här med skolbetygen, varför de bör finnas kvar och varför alla partier är dumma i huvudet, obildade och pinsamma att ens diskutera frågan med. Så just nu känner jag mer kärlek än hat, men det kommer såklart att ändras så fort jag hör honom på radio nästa gång. Jag känner alltid mer hat när jag har hört hans röst i radion där han ofta berättar att alla, utom han jälv, är dumma i huvudet.

Vänsterpartiet vill göra om en tabbe som sossarna gjorde på 60 talet. De vill HELT ta bort betygen för att på så vis omöjlig göra att de rika barnen får högre betyg än de fattiga barnen. Kanske inte så listigt. Det här testades alltså redan på 60 talet och resultatet blev att snudd på inga fattiga barn alls fick läsa vidare på högskola, eftersom att sossarna tagit bort det enda bevis de hade för att få plugga vidare, eftersom deras pappor inte hade stålar vill säga, dvs deras höga betyg. Alla fattiga barn får inte per automatik lägre betyg nämligen.

Han tar också upp det här med religösa skolor, och nu känner jag väldigt mycket kärlek till honom, hör här;

"Jag fattar inte varför miljöpartiet har snöat in så på privatskolor överhuvudtaget. Miljöpartiet är kanske anhängare av nån slags flumskola där barnen ska tillverka sina egna böcker av återvunnet papper. Men då sväljer man samtidigt lika mycket idioti som när t ex muslimska privatskolor gör sina elever handikappade för resten av livet."
Ha ha ha. Kärlek. Han tar även upp det orimliga i att vi tillåter kristna privatskolor. Dubbelkärlek!

Religionen som utgångspunkt för undervisning är sannolikt det isärklass mest puckade som föräldrar kan tvinga sina barn till. Jag tror att barnen blir mest konkurrenskraftiga ute i världen om skolan utgår från den vetenskapliga plattform som vi tack och lov idag har skapat oss, religion och annat nonses bör helt klart stå långt ner på prio listan av saker att lära sig...

Kommentarer

Kommentera inlägget här, så blir jag glad!!!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat min vän?:

Trackback
RSS 2.0