Grattis till alla er som...

...valde att skolka från jobbet idag, en utmärkt dag att vara på stranden nämligen.

Ni vet väl att det bästa sättet att skolka från jobbet alltid är att ljuga lite i överkant för sin chef, om lögnen är av det ovanliga slaget, alltså inte "Jag har feber idag" så går chefen lättare på det. Här kommer några favoriter som äckelchefer alltid tycks gå på, enbart för att det låter så osannolikt att bara en idiot hade kunnat hitta på det annars;

1) Shit, jag är helt knäckt min granne ringde just och det är översvämning på hela nedervåningen, jag é så ledsen för mina persiska mattor är helt förstörda, jag måste dra.

2) My God, min brors rättegång har tydligen blivit tidigrelagd, han ska vittna idag och behöver mitt stöd.

3) Morsan ringde just, min senila moster Gärda har rymt från ålderdomshemmet, vi måste hjälpa vårdarna att hitta henne. Sist ringde dom från Silja Line så vi fick hämta henne i Mariehamn, bäst att jag skyndar mig.

4) Helvete! Jag måste infinna mig direkt på sjukan, tydligen var den där jag låg med på fyllan inte helt frisk, så nu måste jag genomgå en rad otäcka tester, so sorry, men bättre att jag gör det nu, än att jag smittar halva kontoret på firmafesten om du förstår vad jag menar...

5) Skit oxå, min dotter har tydligen snattat hubba-bubba på Konsum, åker jag inte dit direkt och hämtar henne, kopplar dom in soc! Vi ses imorgon.

Sådär, nu väljer ni bara en lämplig lögn och så går ni ut och har kul i det fina vädret istället.

Kommentarer

Kommentera inlägget här, så blir jag glad!!!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat min vän?:

Trackback
RSS 2.0