Haj på daj du!

Jag är ju inte så blödig av mig, men jag vill ju inte gärna tappa bloggläsare så OM ni skulle ha oturen att möta en haj när ni ligger och plaskar i vattnet på utlandsresan över nyår vill jag gärna utbilda er i hur man artigt bemöter en hajattack;



1) Simma inte för långt ut om du har mens eller av någon anledning blöder, hajar kan känna av EN ynka droppe blod på en kilometers avstånd.

2) Hajar älskar överraskningsmomentet, så när ni ser hajen ska ni stanna upp helt, vända er mot den och så tydligt ni kan signalera "Jag ser dig din jävel, kom om du törs"

3) Om hajen törs, så simmar den emot er, gör er berädda och håll er lugna (hur ni nu ska klara det) när hajen kommer ska ni slå så kraftfullt ni kan på hajens nos.

4) Nu känner förhoppningsvis hajen sig lite skärrad och vill helst glömma den misslyckade kontakten, men om den är på riktigt dåligt humör och kommer en gång till så ska ni sikta både mot nosen och ögonen. Innan hajen öppnar munnen så blundar den, kan ni ju upprepa som ett mantra när ni ligger där och gosar.

Mer än så kan ni faktiskt inte göra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här, så blir jag glad!!!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat min vän?:

Trackback
RSS 2.0