Äckligt, det är vad det är!!

Igår var jag ute i lite affärer. på Lindex frågade de alla i kön om man ville skänka 10 kronor till barnen i Pakistan som dör av uttorkning om de inte får vatten snart. ALLA sa nej, precis alla, dessutom ryggade de lite äcklade tillbaka av frågan, tyckte liksom att 10 kronor var lite väl ha-galet av de här döende barnen. Jag hoppas innerligt att 7 svåra år av olycka drabbar de här dumsnåla äckeltjejerna.

 

När jag jobbade på JC för hundra år sedan frågade vi också om man ville runda upp priset och skänka en krona till Röda Korset. Plagget kostade 199:- alltså kunde man då få betala 200:- istället och skänka en spänn till Röda Korset. Varannan kund sa blankt nej, och tittade också på mig som om jag var helt dum i huvudet. Jag straffade dem genom att mumla "Nej du har helt rätt, det finns mycket skoj man kan hitta på för EN krona"

 

Elakast var jag dock alltid till de patetiska kunder som också ville motivera varför.

"Asså, jag har liksom redan skänkt en krona inne på HM och nu kommer du och ska ha en till, jag menar, det blir rätt mycket pengar i slutändan.." Ha ha ha! Vilka offer!

"Ja herre Gud (sa jag upprört) jag menar säg att du besöker åtta butiker idag, då blir du liksom 8 spänn fattigare, jag menar hur skulle det se ut? Hur skulle det kännas?"

Äckliga, giriga, illa klädda, otäcka människor. Äckligt, det är vad det är!


Kommentarer

Kommentera inlägget här, så blir jag glad!!!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat min vän?:

Trackback
RSS 2.0