Jag tar nästa flyktingbåt till...

Fan va trött jag blir när jag läser att Försäkringskassan ska börja ifrågasätta mammalediga tjejer för att de startar eget under sin mammaledighet. Varför är det så här? På riktigt. Jag undrar vad det är som gör att svenskar är så fruktansvärt missunsamma och negativa? Är det för att vi har så dåligt väder eller är det för att vi känner oss utanför Europa och har en konstant avundsjuka att hela tiden kämpa med?


Det som verkar vara så innerligt svårt för våra äckelpolitiker att förstå är att med de skatter vi har i Sverige, så finns det ingen som har råd att spara ihop tillräckligt med stålar för att kunna satsa sin tid på att starta ett nytt företag, eftersom att det som regel tar 1-2 år att bygga upp. Hur många känner ni som har två årslöner på ett sparkonto utifall att denne blir arbetslös, vill starta eget eller bara resa några månader? Sanningen är den att jag känner oroväckande många som inte ens kan spara en 1000 lapp i månaden. Det bara går inte.


Varför kan vi inte hylla framgångsrika människor som de gör i resten av världen? Låta dem tjäna sina pengar som de jobbar hårt för? Låta folk ha råd med att handla lite sköna prylar varje månad så att företagen går runt, så att de kan anställa fler så att det här fattiglandet börjar snurra nån gång? Låta mammor starta eget när de är hemma med bebis? Kan vi inte bara låta folk få vara framgångsrika utan att hela tiden göra allt för att rycka dem på deras pengar. Det är så tragiskt och pinsamt tycker jag.


Vet ni vad jag skulle lägga min röst på, det parti som tar in ett stort gäng företagsledare och entrepenörer som konsulter till hur svensk företagsamhet skulle kunna blomstra. För jag litar inte ett skit på att Maud Olofsson har satt sig in i hur det är att vara företagare i Sverige. Jag vill se KJ Persson, Bert Karlsson, Natalie Shutterman, Meta Persdotter, Anna Bråkenheim och Sven Hagströmmer ha ett litet möte en gång i månaden med Maud, dom har ju drivit både stora och små företag, de kanske kan rädda oss från att bli ett u-land.


På allvar. Det är allvar nu. Det finns ju ingen glädje kvar i det här landet.Jag tar nästa flyktingbåt till USA.




Kommentarer

Kommentera inlägget här, så blir jag glad!!!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat min vän?:

Trackback
RSS 2.0