Har vi snattat den?

Jag och Jennie åkte med våra stora killar till centrum för att köpa skolryggor.

Samuel hade hittat en Puma rygga som han ville ha för 200:- puckad som jag är föreslog jag ändå för killarna att vi skulle gå och titta i den lite dyrare väskaffären.

Det slutade med att båda ville ha en ryggsäck med det spännande motivet St. Göran och draken på, vilket i slutendan egentligen visade sig vara  Prins of Persia (jag vet att jag som morsa är rätt ocool på det lite pinsamma sättet att jag inte har koll på vad som gäller just nu).



Naturligtvis var den här väskan väldigt mycket dyrare vilket fick Jennie att ge mig onda ögat en mycket långdragen och tyst minut. Men, nu gick det omöjligt att gå tillbaka till den lite tristare Puma väskan. Så vi gick slokörade till kassan för att betala. När vi är klara börjar Jennie att gå fort. Jävligt fort.

-Titta frammåt och gå, väser hon. Vänd dig inte om för fan, gå bara!

Så vi liksom travar oss fram genom centrummet, och först när vi är hysteriskt långt bortom hörhåll för väskaffären, drar Jennie fram sitt kvitto med darrande händer.

Jennie var så snabb att dra ur sitt chip efter det att kassörskan sagt att det var okej. Så längst ner på kvittot står med stora svarta bokstäver. "KÖP MEDGES EJ". Kortet satt alltså i tillräckligt länge för att kvittot skulle skrivas, men i sista sekund lyckades hon alltså avbryta köpet. Skitskumt.
Nu ska jag gå ut och träna på det här rätta kort-knycket.

Så nu vet ni om det blir ett längre uppehåll på den här bloggen att polisen kommit och hämtat mig för stöld. Jag har snattat en väska med st: Göran och draken på. Moget.

Kommentarer

Kommentera inlägget här, så blir jag glad!!!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat min vän?:

Trackback
RSS 2.0