Grillad av horor

Just nu grillas den forne landslagsmålvakten Magnus Hedman i rätten, han är tydligen misstänkt för sexköp. Vi vet alltså inte om han är skyldig eller inte, och jag har svårt att tro att någon egentligen bryr sig.

Jag är rätt less på våra kändisar som använder den här metoden för att blåsa liv i karriären, men låt gå, han får ett litet inlägg.

Ja vad tycker vi egentligen om våra svenska horor? Jag tycker nog att vi har gett dem alldeles för mycket makt, genom att tillåta försäljning av sex, men förbjuda sexköp.



Det är lite Sverige i ett nötskal eller hur, vi vill helst inte ta ställning, vi vill helst inte ha några horor i Sverige, samtidigt vill vi ju inte beröva svenska kvinnor rätten att göra karriär, eller hur ska vi tolka den här lagen?!

Så en duktig hora tar först betalt av en kändis, och sen tar hon betalt igen för att berätta om det i kvällstidningen. Kändisens liv och familj slås i spillror och det här är det märkliga, men oxå mest intressanta; den lilla kändiskåta (i dubbel bemärkelse) horan framställs som en utnyttjad och sorgsen stackare.

Lite sådär "Kan ni fatta vad han gjorde, han låg med mig fast jag sa att han fick..."

Och det är här, jag tycker att Sverige har gjort bort sig. Förbjud hela skiten eller gör den laglig, men låt inte de här slipade affärslystna kvinnorna gnälla i tidningarna efter ännu mer pengar, för det finns inget hedersamt i det dom har gjort.


Kommentarer

Kommentera inlägget här, så blir jag glad!!!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat min vän?:

Trackback
RSS 2.0