Roadtrip till Enköping

Vi åkte hem till min vän Jocke igår, Theo vrålade precis när han kom innanför dörren, att han var dödshungrig, varpå Jocke gick ut och grillade korv till honom. Som ni ser på korvarna så har Theo en tendens att överdramatisera sin svåra hunger. 
Jocke har köpt ett sprillans nytt hus med en sprillans ny utsikt mot mälaren.
Jocke är, för er som inte vet, en manlig variant av Pippi Långstrump, så medan vi vuxna diskuterade huruvida vi var ämnade att bli miljonärer eller inte, så...
...spelade ungarna innebandy i vardagsrummet. Jockes son Sebastian lärde våra killar att det är en självklarhet att få dra några slagskott inomhus, varpå Jocke mycket förståndigt sa; Ja, alltså, jag har tagit bort hockeypucken nu, det blev märken i golvet på förra stället.
Inget konstigt alls.
När bandymatchen var slut fick de bada i en varm badtunna, för inomhus kunde vi inte ha dem.
Sen ilade vi vidare till min brors 40 års fest, för att avsluta med middag hemma hos Dannika. Puh!
Nu blickar vi frammåt mot veckan som kommer.

Kommentarer
Postat av: Fredrik Eriksson

Vilket underbart hus det där verkar vara!

2012-01-20 @ 12:34:52
URL: http://www.ienkoping.se

Kommentera inlägget här, så blir jag glad!!!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat min vän?:

Trackback
RSS 2.0