Hämtade ut mitt nya körkort idag


Killen på posten krävde att jag skulle lämna mitt gamla körkort till honom, vilket jag absolut vägrade.

 

- Aldrig i livet, väste jag för att ingen annan skulle höra mig.

 

- Jo, det måste du.

 

- Du förstår inte, det här är en synnerligen ung glad och lycklig männsika, som just tagit körkort och har hela livet framför sig och som inte vet att det lurar en spermie runt hörnet som ska göra henne på smällen. Det här är mitt lyckliga jag!!!

 

- Ge mig körkortet nu.

 

Med ryckiga hetsiga suriga rörelser sliter jag fram mitt lyckliga jag som han mottager. Han tittar på körkortet, gör ett litet litet hål i det och lämnar tillbaka det.

 

Jag blir stum.

 

- Får jag... Men du sa ju... Ska jag bara gå nu då...?

 

- Ja, gå nu bara. Jag skulle bara göra ditt gamla körkort obrukbart. Suuuuuuck.

 

Så jag gick därigrån som den mest tragiska människa posten någonsin skådat, med mitt gamla lyckliga jag i fickan och en vag misstanke om att posten-killen eventuellt kommer att tjalla om det här mötet för sina kollegor.

 

Story of my life.


Kommentarer

Kommentera inlägget här, så blir jag glad!!!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat min vän?:

Trackback
RSS 2.0