Skiljsmässo-mums

Igår bakade jag och Theo Skiljsmässo-mums. För er som inte vet vad det är kan jag berätta att det är väldigt enkelt.

Frun (jag) bestämmer sig för att baka kärleks-mums. När kakan är klar dundrar maken in i köket och tar på eget initiativ och vänder kakan upp och ner i formen på tok för tidigt. Det resulterar i att kakan går sönder totalt och när mannen likt en desperat hjärnkirurg har försökt att rädda kakan i flera minuter och tillslut ger upp, ser kakan ut som ett sargat djurkadaver som skulle göra sig bäst vid en vägren.

Eftersom att gästerna är på väg och frun inte har tid med att baka en ny kaka blir hon så irriterad att hon väser ordet skiljsmässa, skiljsmässa upprepade gånger tills irritationen gått över.

Sen hjälps makarna åt med att försöka dölja eländet under galet mycket glasyr vilket naturligtvis är helt lönlöst och Voila! Skiljsmässokakan är klar!

Så här skulle den ha sett ut igår;

Den smakade iaf. samma lika. Nej, ni får inte se hur vår såg ut. Theo äger ju trots allt ett café...



Kommentarer

Kommentera inlägget här, så blir jag glad!!!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat min vän?:

Trackback
RSS 2.0