Nähä?!

Jag vill bara belysa att den nu häktade 23 åringen som man tack vare dna nu kan binda till en rad kvinnoöverfall i Örebro blev ombedd att komma in till polisen redan för 2 veckor sedan. Man bad honom att lämna ett DNA prov, men han ville inte. Så han slapp.

Och tänk, om någon driven jäkel hade åkt hem till denne förkylda våldtäktsman (för det var det han skyllde på för att slippa åka in och lämna sitt saliv) och ryckt ett hårstrå redan då, då hade inte ytterligare två kvinnor behövt utsättas för hans sjuka äckliga övergrepp.

Jag skäms för hur vi svenskar är uppfostrade ibland, det är viktigare att vara artig och tänka gott om alla, än att faktiskt gå på magkänsla och fundera på varför en av killarna som blev kallade inte ville lämna DNA prov.

Visste ni förrästen att en väldigt vanlig anledning till varför man blir överfallen har med våran uppfostran att göra. Vi sätter som regel hellre artigheten framför vår överlevnadsinstinkt.
Värt att tänka på nästa gång någon vill ha lift eller behöver hjälp med att hitta bilnykeln som lämpligt nog har glidit in under sätet...


Kommentarer

Kommentera inlägget här, så blir jag glad!!!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat min vän?:

Trackback
RSS 2.0