Jag har rånat en bank!

Vilken skitmorgon jag har haft!

Efter att ha suttit i stans alla morgon köer, blivit omsprungen av ett mongo i kostym som promt måste stjäla den enda fungerande hissen, kom jag slutligen upp till bankkontoret ute på Liljeholmen. Det var bara en liten detalj. Bankjäveln var stängd. Då kände jag att nu åker jag hem och skriver ett långt brev till ledningsgruppen om varför de bedriver Sveriges i särklass sämsta bank. Men då kom det en tant och öppnade.

Hon; Vill du komma in?

Jag; Om jag får, ni öppnar ju först om tio minuter. Då ser jag att hon tvekar och tänker, skit oxå, jag trodde klockan var tio, jag kunde alltså ha drönat omkring och gjort ingenting i hela 10 minuter till. Så jag liksom tränger mig in genom dörren med Hugo och travar fram till kassan.

Hon; Vad vill du ha hjälp med?

Jag: Jag behöver öppna ett nytt konto, hämta ut en ny dosa till min man och hämta ut 5 000 kronor.

Hon; Oj, oj attans, vi har inga pengar att hämta ut på det här kontoret, och dosan får bara Theo hämta ut. Tyvärr är jag inte heller så bra på att öppna konton. Tyvärr. (Nu vill hon att jag ska gå)

Jag; Men, vad är det för en bank som inte kan öppna konton och som inte har pengar?

Hon; Tyvärr, och som sagt, vi öppnar ju egentligen inte förrän om tio minuter.

Så här såg hon ut, banktanten...



Då gör jag det. Jag blir så jävla förbannad på den där tanten med fågelhalsen att jag vänder mig om och ska just storma ut när jag får syn på något. Utan att riktigt tänka igenom det rafsar jag åt mig alla tidningar (3 stycken) som ligger på ett litet bord i deras pissiga väntrum.

Jag: Jag tar dom här, fräser jag argt, det är det minsta ni kan göra för mig nu när jag har åkt hit ända från Nyyyynääääshaaaamn!!

Hon ser väldigt förvånad ut när jag med famnen full av Hugo och tidningar lämnar byggnaden.  Ute på parkeringe får jag panik ångest, jag gjorde det, tänker jag, jag har rånat en bank!

Kommentarer
Postat av: Nate

Haha bra gjort!

2010-08-24 @ 13:41:07
URL: http://onlynate.wordpress.com

Kommentera inlägget här, så blir jag glad!!!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat min vän?:

Trackback
RSS 2.0