Det är nu jag ska dö.

Alltså, att städa inför den här visningen får mig att vilja ställa in hela grejen. Vi rensar, plockar, kör kubik efter kubik till tippen för att sedan, och det här är intressant, åka och köpa nya kubikmeter med prylar. Ni förstår det går inte för sig att bara visa upp kala ytor. Där jämmer och elände en gång låg ( i 12 år) ska nu tjusigt inbjudande piff visas upp: titta så fint, här vill vi bo prylar.
 
Här står delar av familjen och vräker snö från släpet eftersom vi inte kan lägga nya garderobsdörrar att bli sura. Så de enda som vart sura var lyckligtvis bara jag och maken, inte på varann bara på hela idiotin med att lägga energi på att ta hem nya saker som någon annan får använda. 
Status just nu; Utmattad. 

Kommentarer
Postat av: Johan Brodd

Jag förstår dig fullständigt. Men gaska upp dig en smula. Det finns ett enkelt life hack för sådana här ögonblick med. Mitt stalltips till er är: Skaffa en pressänning som ni sätter fast ovanpå släpet i hålet där lyktorna sitter. Dra ett rep genom hålen på pressänningens ytterkanter och slå en knop.

Isen och snön hamnar på pressänningen, ni får ett fint och torrt släp som ni kan frakta saker i alla lägen. Och när pressänningen ska tömmas så lossar ni den längst in på släpet och drar av pressänningen bakåt mot er.

Visst det är tungt när den är full med is och snö, men så gjorde farsan och morsan när vi hade pool i Stuvsta för att förhindra att skit och smuts inte landade i poolen när den inte användes.

2015-03-23 @ 07:41:15
URL: http://www.m4um.net
Postat av: Johan Brodd

Sorry att jag dubbelpostar. Men missade att säga att bassängen var 8x4 meter, ert släp är väl max 2x2 meter. Så det blir i alla fall lättare för er än för mig och farsan när vi skulle ta väck vår pressänning över poolen.

2015-03-23 @ 07:46:06
URL: http://www.m4um.net

Kommentera inlägget här, så blir jag glad!!!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat min vän?:

Trackback
RSS 2.0