Grav ompysslingsdag!

Eller ska jag säga; Dåliga samvetets dag!!
 
En parad av dåligt samvete var iaf förbi Huddinge kyrka idag för att tända ljus och lägga ut blommor och kransar på gravarna till sina döda släktingar.
 
Det är lite mysigt att det finns en dag där man liksom ska åka till graven, och tro mig det behövs.
 
För er som  inte masar er iväg till kyrkan idag; ni missar något.
Jag vet inte varför, men det är så otroligt mycket roligare att gå runt bland gravar när varenda en är stylad till tänderna. Dessutom spelade kantorn 60-tals hits på orgeln och alla som kom fick fika. 
 
Vi träffade två sköna gubbar i fikarummet som meddelade att de var långt ifrån färdiga med sin grav-piffnings-turné, Huddinge kyrka var det 3:e besöket idag för dem, sen skulle det vidare och piffa på en annan kyrkogård. Vid varje kyrka stannade de och fikade. Lite som en annorlunda roadtrip.
 
Theo värmer upp min pappas gravten för att kunna...
 
...sätta fast en liten gyllene fågel. Jag hoppas att han gillar den. Eller tror ni att han skämms nu? Äsch, den var ju jättesöt där, tyckte vi.
 
Jahapp, då var vårt piff, färdigt för denna dag :o)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här, så blir jag glad!!!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat min vän?:

Trackback
RSS 2.0