Minns ni de där helt underbara böckerna om...

...Tvillingarna på Sweet Valley High? Jag tror att jag läste nästan varenda en och var ett stort fan av Francine Pascal som skrev böckerna.
 
 
Så får jag bara för mig att gå in på nätet och titta till den där fantastiska tanten, hon är tant nu, och vad läser jag till min fasa??
 
Francine Pascal skapade bokserien om Tvillingarna men använde sig av flera olika spökskrivare (ghost writers) som gästskrev böckerna.
 
Tydligen stod det på insidan av varje bok vem som skrivit texten, nu måste jag gå och titta i gamla böcker.
 
Kanske var det lite naivt av mig att tro att Francine själv satt från morgon till kväll och skrev en 10 böcker om året, men jag hade en så fin bild av hur hon gjorde det, med en kopp te i en vit korgstol på new england verandan som vette ut mot havet omgiven av sju hittekatter...
 
 
Frågan är vad som är mest upprörande; Att jag känner mig helt bedragen av min gamla favorit författare, eller att jag har ägnat ett helt inlägg åt att upprörass över detta?
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här, så blir jag glad!!!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat min vän?:

Trackback
RSS 2.0