Semestern fortsätter...

På dagen lekte barnen hos mormor på kvällen fick vi gäster minsann.
 
Theo har märkligt nog tröttnat på att posera på mina bloggbilder, därför gömmer han sig bakom en vinflaska numera.
 
 
Lilla fina familjen, Jeppe och Emelie med lillskruttan Mira, som snart ska börja ettan.
 
Lilla Mira har siktet inställt på att bli veterinär, hon har tagit det ett steg längre än andra barn i hennes ålder kan man säga;
 
Mira räddade en skogsråtta som katten lekt med, den tog hon in i huset och gick runt och bar på så fint, råttan var helt i chock och kämpade därför inte emot, sen stack hon fram den under näsan på oss och sa; Titta mamma, här har jag med mig en ny liten vän, berättade hennes mamma med tveksam stolthet.
 
Eller min favorit Mira anekdot;
 
Mira hittade ett fågelhuvud i skogen, hon förvarade det i lekstugan och hämtade ut det för att ta en promenad med huvudet, när vi frågade varför hon gick och bar på fågelhuvudet, svarade Mira att hon tyckte synd om skat-huvudet som aldrig fick se nåt annat än lekstugan, så hon tog det på promenad! 
 
Price-less! Om just den här familjen skulle författana till Sune böckerna kunna hitta lot´s of inspiration...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här, så blir jag glad!!!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat min vän?:

Trackback
RSS 2.0