Middag med höggravida vänner

Finns inget så spännande som att bjuda hem en tokgravid väninna på middag, allt kan ju hända!

I bästa fall får man vara med om en spontan förlossning hemma på köksgolvet.

Det näst bästa är om vattnet går (helst ute på terrassen helst inte på våra äkta mattor) och händer inte det så kan man åtminstone få buffa på den glansiga magen med handen och prata bebisspråk med naveln utan att anses konstig eller perverterad.

 

Jaha, så här satt vi och åt kött och sallad. No carbs, vi hoppade dem idag.
 
Helt sjukt, men här på bilden kan man inte ens ana att Annika är gravid. Hon är ju beräknad till idag, och då har man ingen rätt att se så fräsch ut. Man ska se stor och tung ut och äta stark mat från Indiska hyllan på Konsum och hasa i trappor för att få igång förlossningen ju, jag får ta ett snack med´na.
 
Danne ska snart bli pappa för första gången han hade förberett sig lika bra som Theo 2003, genom att inte läsa någonting vare sig om förlossning eller nyfödda bebisar, inte heller hade han packat den obligatoriska BB väskan; "Jag slänger ihop nåt när det är dags" Jojomensan, det blir väl till att inhandla kalsonger och tandborste på bensinmacken mitt i natten, medan Annika sitter skapligt stressad och irriterad och klockar sig själv i bilen, men det funkar ju det också.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här, så blir jag glad!!!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat min vän?:

Trackback
RSS 2.0