Peppar, peppar, vi är fortfarande friska!!

Sista julklappsinköpen med stora, jag är helt hysteriskt rädd att vi ska bli sjuka i år igen, så barnen får absolut inte:
 
Röra främmande människor (varför de nu nånsin skulle göra det??)
 
Röra människor vi känner.
 
Vara med kompisar.
 
Ta på ytor där sjuka människor kan ha snörvelhostat på, typ ledstänger, leksaker på BR etc.
 
Andas normalt när de möter någon som stryker emot dem, då ska de diskret (enligt min anvisning) andas i sina halsdukar.
 
Titta på folk som verkar sjuka. Jag vet ifs inte riktigt varför de inte får titta på sjuklingar, men jag tänker att man kan inte vara nog försiktig.
 
Det här får ungarna göra:
 
Klappa katter.
 
Fast helst inte.
 
Men OM de enträget vill ha kontakt med levande varelser så här innan julafton, ja, då får de gå ut och klappa en katt. 
 
 
Lite julfika när vi kom hem och sedan fullt ös med att feja och stöka inför julen.
 
Saffrans-lax-rullar = jättegott
 
Väger nog lika mycket som en nyfödd Jesus-bebis, se så fin den blev - Tadaa!!!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Va fint ni gjort!! Vi längtar verkligen till i morgon! HÅLL ER FRISKA!!!

2013-12-23 @ 10:09:37

Kommentera inlägget här, så blir jag glad!!!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat min vän?:

Trackback
RSS 2.0