Vad Theo har lärt sig idag; Tålamod.

Stort tålamod.
Theo: Casper, såg du att Melvin har en likadan keps som du, den du tjatade ihjäl dig över att få annars skulle ditt liv vara värdelöst och totalt orättvist?
 
Casper: Ja, haha, det är min keps som Melvin har på sig, jag sålde den till honom för 10:-
 
Tystnad....
 
Theo: Du sålde kepsen som jag betalade 300 spänn för? Som du högljutt tjatade till dig under hot mitt bland folk? Du sålde den för 10 kronor? Hann du använda den ens 4 gånger?
 
Casper: Typ. 
 
Tystnad....
 
Casper: Man vill ju vara en schysst kompis.
 
Tystnad....
 
Då vänder sig Theo mot lille Melvin och hans nya keps.
 
Theo: Melvin, inte hade väl du fått sälja din nya TREHUNDRAKRONORS KEPS för bara 10 kronor, för din mamma?
 
Melvin: Nej då hade hon blivit tokig.
 
Theo: Som du förstår så måste du...
 
Då vänder sig Melvin om och går. Kvar står Theo. Trehundra kronor fattigare och utan keps och utan uppläxade barn. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här, så blir jag glad!!!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat min vän?:

Trackback
RSS 2.0