Tweenies

Jag är mamma till en tweenie, och har nu börjat studera beteendet lite närmare.
 
En tweenie är ett barn som är 9-12 år, alltså inte riktigt en bebis längre, inte riktigt en tonåring.
 
Deras högsta önskan är att få öppna ett Facebook-konto och att använda deodorant med dörren stängd till deras inte helt välstädade rum.
 
Nu till poängen; Tweeniesarna har ett eget språk, ett som vi gamla utschasade mammor omöjligt kan hänga med i, men jag har pluggat på i hemlighet.
 
När din Tweenie skriver i ett sms eller tilltalar dig kan jag nu knäcka koderna åt dig:
 
Aa = Nästan ett Ja, din Tweenie bekräftar något svävande och luddigt: Exempel: Kan du städa ditt rum idag?
Svar: Aa. Svaret är inte ett 100% ja, mer ett kanske "om jag har lust"
 
VGD = Vad gör du? Används ofta i sms.
 
Ofta = Din Tweenie tycker att du är en looser och kan svara Ofta på vad som helst för att du ska fatta hur dum i huvudet du är.  Exempel: Hade du kul i skolan?
Svar: Ofta...
 
Poppa en insta = Lägga upp en bild på instagram.
 
WTF = What the fuck. Används som ett extra stort utropstecken när något verkligen är värt att betona.
 
Här är lite fler sms förkortningar som du bör känna till:
 
asg = asgarv

bsdv = bara så du vet

cs! = vi ses!

d = du/dig/din/det

e = är

f1 = fett

H! = Hej!

hare! = ha det bra!

iofs = i och för sig

ivf = i varje fall

lr = eller

o = och

pok = puss och kram

ql = kul

r = är

tkr = tycker

x = puss!

xxx = pussar!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här, så blir jag glad!!!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat min vän?:

Trackback
RSS 2.0