Jag har drivit en mycket politisk fråga på föräldramötet

Jag har idag, på fullt allvar, drivit igenom att årets Luciatåg minsann ska ha en visning för de hostiga otäcka små sockerplast-beklädda skolbarnen i sunkgympahallen och en uppvisning för oss sofistikerade vuxna.
 
 
Vi sofistikerade vuxna bör också få släpa dit allehanda mormödrar och farmödrar då de finner spektaklet sött. Kanske inte så musikaliskt, men gulligt. Inga problem där heller. 
Helst ska barnen smyga fram i nattlinnen i kyrkan, men åtminstone inte bland ribbstolar och tjockmattor.
 
Vi fick absolut inte ha det i kyrkan.
 
Inte heller i en moské.
 
Borde jag har föreslagit den lokala pizzerian?
 
Så länge vi inte är i gympahallen. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här, så blir jag glad!!!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat min vän?:

Trackback
RSS 2.0