Utmaning

Vi har  bjudit hem våra vänner på middag imorgon. Deras barn har godislöfte och äter således inget snask what so ever. 
 
Så.
 
Jag behöver hitta ett glatt tilltugg till Disneyfilmen efter middagen. Jag har föreslagit följande till mina kära sockerstinna oimponerade barn;
 
Vi kan bjuda på Kellog´s Frosties i en stor skål?
 
Vi kan servera ketchup i äggkoppar?
 
Vi kan moffla i dem halstabletter i glada färger?
 
Än så länge inget jubel, men ni vet att de kommer att kapitulera snart. Mamma vet alltid bäst.
 
-Ahmeh! Ska vi äta ketchup som godis?! Skulle inte tro det asså!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Syrran. Du måste ju ta det lite mer seriöst. Som jag ser det så finns det 3 alternativ:

1. Skiva upp gurka + morötter i tunna stänger.

2. Rosta finskurna rotfrukter i ugnen ett tag Ställ på kylning. Servera sedan som chips.

3. För de som är riktigt hardkår så kan du ju alltid skiva upp gul lök på hälften samt peppra snitt ytan. Käka rakt av som om det vore äpplen. Drick med fördel ett glas kyld mjölk till dem för att lindra smaken. Det är starkt, ja. Men det är en vitaminbomb som sitter som en tajt smäck i flunsatider. Har själv flunsan sedan i tisdags, och jag är seriöst sugen på en halv gul lök i skrivande stund. :)

Serveras till detta med fördel en vitlöksdipp på gräddfil spetsad med en gnutta sweet chili sås.

Mvh Johan.

Svar: Tack du söte, jag blev faktiskt sugen själv nu....
Annas Finaste

2012-11-08 @ 22:22:28

Kommentera inlägget här, så blir jag glad!!!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat min vän?:

Trackback
RSS 2.0