Theo & vänner överraskade mig stort...

...i fredags. Han är lite klurig den där mannen. Han bad mig att packa en väska för nu skulle här övernattas på tjusig herrgård. Då hade jag ingen aning om vilket planerande som låg bakom min sena 30 års present.
Theo övertygade till och med vår vän Jocke att låna ut sin lyxbil för att vi skulle få fara på vägarna som rika männsikor gör varje dag och som vi gör aldrig.
Det var helt tomt på parkeringen när vi kom och jag började nojja för att vi skulle sitta helt ensamna på restaurangen, men ack som jag bedrog mig...
Till den det intresserar kan jag berätta att vi fick firre med persiljepressad gurk-glass(!) och varm soppa till förrätt.
Varmrätten var utsökt och nu i efterhand känns det skönt att mina vänner är lika bildade som jag; Lammbräss är alltså inte "så jälla gott kött, asså" nehej, för det är inälvsmat, nämligen den lilla lammkörteln som den ulliga lilla lammungen får sitt immunförsvar ifrån. (Inte ett dugg gågglat från nätet, det här visste jag hela tiden när vi satt och åt)
Ååååh! Det bästa utav allt är alltid det sötsliskiga som kommer på slutet utav den helt fantastiska middagen som min man förbeställt. All kärlek till honom!

Kommentarer

Kommentera inlägget här, så blir jag glad!!!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat min vän?:

Trackback
RSS 2.0