Var hos barnmorskan idag

Jag är alltid lika fokuserad när jag är där.
 
När man var yngre scoorade vi tjejer alltid gratis kondomer där, våra pojkvänner iddes ju inte, vi visste i vilken låda de låg, allt man behövde var en avledande manöver...
 
Nu några år senare när kådisarna tagit slut, och ungarna ploppats ut, har fokuset förflyttats till något annat; Tidningar.
 
Nynäshamns mödravårdcentral är som ett mindre himmelrike fyllt av glossiga tidningar. De beställer ca 10 dubletter av alla eftersom att; det är nån jävel som stjäl tidningarna?!
 
Så nedrigt, mumlar en hel mammagrupp och skruvar på sig som om en mindre epedemi av klamydia brytit ut, när barnmorskorna står i sina vita rockar och hytter med näven.
 
Kanske gick det lite över styr...?
 
Jag måste sluta göra så här, det är inte friskt.
 
Det här var sista gången.
 
Vad är annars nästa steg? Nästa gång kanske jag kommer hem med en väntrumssoffa under kjolen? 

Kommentarer

Kommentera inlägget här, så blir jag glad!!!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat min vän?:

Trackback
RSS 2.0