Oups!

I måndags packade min kära man in Casper och Lucas i bilen, lämnade på fritids, åkte hem och började jobba. Efter ett par möten inser Theo att han har 5 missade samtal, allihop från samma nynäshamns telefonnummer.
 
Börjar ana oråd.
 
Ringer upp.
 
Vaktmästaren: Ja, alltså, du har lämnat två barn här, men fritids är stängt. Ja, de irrade omkring här en bra stund innan de hittade mig. 
 
Ångest.
 
Vaktmästaren: Men du kan tat lungt asså, för jag skjutsade dom till ett fritids i närheten som har sommaröppet. Ja, du får hämta dom där sedan.
 
Theo: Ööööh, alltså, jag måste ha missat det här helt?!
 
Vaktmästaren: Tat lugnt, det händer alla föräldrar nån gång. Ja, eller alltså, det händer ju knappast alla, jag har aldrig varit med om detta tidigare. Men vi kan säga att det händer alla föräldrar nån gång om det känns bättre för dig? Men tat lugnt, jag har löst det, jag är ju vaktmästare va, så jag fixar det mesta....
Mmmmm, men som han sa, det händer alla föräldrar nån gång, så tänk inte ens tanken på att placera våra ungar i nån präktig fosterfamilj från Flen, vi kan bättre än så här. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här, så blir jag glad!!!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat min vän?:

Trackback
RSS 2.0