...och ikväll blir det mysbrallor...

...och det stoooora vinglaset.

Vilken pissig eftermiddag jag har haft.



Jag blir försenad till dagis och får mer eller mindre kidnappa min Hugo för jag hinner inte säga till någon fröken att vi drar. Dessutom vet jag inte hur hans fröknar ser ut. (Bra mamma där)

Vi är toksena till Lucas läkarbesök hos skolsyrran, när jag plötsligt börjar vädra bajs i luften. Fasen, vi måste hem och byta blöja på Hugo innan vi kan åka till skolsyter. Som förälder får man välja lite Pest eller Kolera hela tiden; Komma försent med fräsch baby, eller; komma försent med bajs?

Järnet hem.

Inne i badrummet; HELVETS JÄVLAR JAG VISSTE ATT JAG HADE GLÖMT ATT KÖPA NÅT!!!!

Järnet ut i bilen. Vi har reservblöjor i vagnen, de har visserligen använts till att torka upp utspilld Festis med i bilen, men är definitivt bättre än inget.

Nappar tag i en Festis-blöja, tar sikte mot trappan och...

...halkar i snön.

Får in snö överallt.

Blir hysterisk.

Lugnar ner mig med att skolsystern vid det här laget sannolikt redan har A) Gått hem B) Ringt socialen och bett en annan mamma komma och ta hand om Lucas.

Knölar in Hugo i bilen och drar mot skolan. Möts av väldens argaste Lucas och en skolsyrra som är så lugn och harmonisk att jag får stressutslag på halsen....


Kommentarer

Kommentera inlägget här, så blir jag glad!!!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat min vän?:

Trackback
RSS 2.0