Vad jag har lärt mig idag;

En barnpsykolog skriver; Som förälder får man använda ordet nej till sina barn max 3 gånger om dagen. Annars förlorar ordet helt sin innebörd.
Tydligen ska man låta en hel del saker passera, för att kunna få använda ordet nej på riktigt när ungarna flippar totalt i finsoffan hemma hos barnlösa östermalmsparet som hatar allt levande utom sina pelargoner på balkongen.
 
Jag ska alltså från och med nu sluta vara det där vraket på ICA som vrålar nej åt allting.
 
Jag ska inte hetsa upp mig när Casper och Lucas ställer upp två kristallvaser på altanen som målstolpar när det ska spelas bandy.
 
Jag ska bli den coola mamman som kan disiplinera mina ungar med max 3 NEEEEJ om dagen.
 
Jag utmanar självklart alla er föräldrar där ute att testa detta i en vecka.
Kolla bara att huset är ordentligt försäkrat.
 
Let´s give it ett försök ;)
 
Ps. Men är det max 3 nej om dagen, eller är det max 3 nej per unge om dagen?! Jag bävar redan...

Kommentarer
Postat av: Camilla

Jag skulle aldrig kunna anta en sådan utmaning för jag är rökt innan jag hunnit morgonskita! Jag kör hellre på linje om att låta dem ta kål på varandra. En metod som kräver minimal ansträngning från min sida.
Detta skulle funka om det inte vore för att jag faktiskt har en modersinstinkt som aktiveras när killarna står och slår Brio tåg i huvudet på varandra. Ja då vaknar modersinstinkten, inte tidigare än så.

Svar: Haha, det märks att vi är kusiner ;o)
Annas Finaste

2012-08-08 @ 09:27:49

Kommentera inlägget här, så blir jag glad!!!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat min vän?:

Trackback
RSS 2.0