Och årets mamma är.....

...trumvirvel.....
 
....inte jag!
 
Lämnar Lucas hos en kompis i Nynäs, förklarar för mamman att jag ska på kalas i Huddinge men lovar att hämta Lucas klockan fyra. Senast.
 
 
15:50
 
Rrrrrring!!!!
 
Kompisens mamma: Ja, eeeh, hej, är ni på ingång eller?
 
Jag: Jajemen, snart där! 
 
Lögn! Jag är fortfarande kvar på kalaset i Huddinge, 35 minuter bort.
 
Kompisens mamma: Åh, vilken tur, lille Lucas har nämligen, hur ska jag säga det här...? Jo han har halkat lite i en grushög och skrapat upp HELA kroppen och gråter hysteriskt efter sin mamma!
 
OOOOOH CRAP!!!!
 
Jag: Men hälsa Lucas att vi snart svänger in genom grindhålet, mumlar jag kvävt, lyfter upp Hugo och tar Casper i handen och rusar mot bilen.
 
Hela vägen till lille uppskrapade Lucas maler samma tanke i mig; Mitt karma kommer att tilldela mig ett liv som skalbagge i nästa liv. For sure.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här, så blir jag glad!!!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat min vän?:

Trackback
RSS 2.0