Jag skulle skriva något lättsamt,

...men vi ser på en amerikansk dokumentär om dagarna innnan och efter dödsstraffet. Jag blir så äcklad. Ni hittar ingen större motståndare till dödsstraff än mig. 
 
Men jag sitter ändå kvar, för det är något fascinerande med människorna som är för dödsstraff. De är såååå himla amerikanska och såååå himla långt efter oss utvecklingsmässigt. Värderingar som vi lämnade bakom oss på 50-talet är fortfarande så självklara där. 
Sen springer de runt med sina färgglada vapen inne på mataffären som de matchar med sina handväskor och jag blir helt spyfärdig när de svamlar om rätten till att släcka ner andras liv.
 
Vilken tur att vi svenskar inte skryter med nyinköpta rosa pickadoller på kafferasten. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här, så blir jag glad!!!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat min vän?:

Trackback
RSS 2.0