Dessa andra klassens medborgare...

...jag talar så klart om telefonförsäljare.

Nyss ringde telefonsäljare nummer två från ett företag jag redan har tackat nej till i måndags, de ville för säkerhetsskull dubbelkolla att jag inte ångrat mig. Så omtänksamt.

Killen som ringde idag tog ett djupt andetag och rabblade en lång ramsa om; ett fantastiskt erbjudande, som jag inte fick missa, och kan du tänka dig, ones in a lifetime, fast det blir bättre och nu du, det trodde du inte ens var möjligt va? Fast nu har du chansen att i två veckor få prova ett trådlöst bredband OCH DET KOSTAR INGENTING!!!! Så vad säger du? Vill du slå till?

Jag öppnar munnen, jag är väluppfostrad mot sälj-jonen ska ni veta, vill dämpa fallet och plåstra om de små vedervärdiga liven och så börjar jag forma läpparna till ett; N-E-...

KLICK!


Då lägger han på. Som om han förstod att jag var helt obrukbar att rövknulla.


Aldrig har jag känt mig så stolt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här, så blir jag glad!!!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat min vän?:

Trackback
RSS 2.0