Men det var väl ett jäffla tjat!

Ser på nyheterna (vuxenpoäng) och ser hur de intervjuar en stackars sate till lärare.

Anledningen? Hon tjänar bara 27 000 i månaden. Snyft.

Vet ni vad jag är innerligt, innerligt trött på? Allt tjat om hur jobbigt det är att jobba som lärare.

Vaaaaad är det som är så jobbigt?

Att rätta treornas mattebok?

Att tvingas stå i gummistövlar på skolgården när det regnar?

Eller att ha 10 veckors betald semester varje år?

Och kom inte dragandes med den där gamla lögnen om att lärare jobbar 45 timmar i veckan. Vem faen jobbar inte 45 timmar i veckan.

Jag tror att det är oxjärparna som gör lärarna så bittra och arga. Sluta upp med det. Ta med matlåda istället och pigga på er lite.



Ingångslönen för en sjuksyrra har höjts till 22 000, där kan man tala om slitigt dygnet runt jobb, med pass som måste fyllas både julafton och nyår, och just det, sjuksyrror måste infinna sig på jobbet under sommaren trots att de har gjort sig "förtjänt" av sommarlov också.

Facket tycker att lärarna ska ha en snittlön på 36 000 kronor/månaden. HAHAHAHA.

Hur är det nu den går den där sången ni lärare sjunger med barnen? Önska önska runt i ring, önskan kostar ingenting...

Kommentarer

Kommentera inlägget här, så blir jag glad!!!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat min vän?:

Trackback
RSS 2.0