Vuxenpoäng


Vart: Skogen

När: Lördags

Deltagare:
3 vuxna och 3 barn

Hur:
TAR NI INTE PÅ ER KLÄDERNA OCH GÅR UT I SKOGEN NU SOM EN ENDA STOR LYCKLIG FAMILJ, SÅ FÅR JAG PSYKBRYT OCH DRAR IN ALL VECKOPENG PÅ OBESTÄMD TID!!!



Vi gick i en hel timme i skogen och vi hittade faktiskt lite svamp. Kantarellerna var svårast att hitta, så vi plockade Höstisar och Svartisar (det är ett coolt slanguttryck för vana svampplockare som betyder att vi hittade Höstkantareller och lite Trumpetsvamp)



Efteråt fick barnen bullar, som tack för att de slitit sig en aning från TV:n och bidragit till att deras föräldrar fick känna sig lite duktiga.



Smilla var med ut i skogen.

Smilla är en riktigt svampnörd, hon ratade alla svampar som jag plockade som "Totalt livsfarliga, äruinte riktigt kok!" Tillslut gick jag efter Smilla och plockade bara såna svampar som hon plockade.

När vi kom hem kontrollerade vi att alla svampar var ätliga genom att hålla upp dom framför Googlebilder. Sen käkade vi upp dom, så här;


När jag hade ätit upp halva min macka började Theo hålla sig för magen, gunga fram och tillbaka och väsa att han hade fått så jävla ont i magen.

Panik. Nu dör vi.

Men det var bara ett sjukt skämt, från en mycket skojfrisk och elak man. Theo tyckte att det var så kul att jag nojjade om döden innan vi skulle äta.

Om jag slutar att skriva bloggen helt tvärt så vet ni varför.

Men det kan det vara värt, det var det bästa svampmacka jag någonsin ätit.

Att få svamp av Theo är det bästa som finns.

Kommentarer

Kommentera inlägget här, så blir jag glad!!!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat min vän?:

Trackback
RSS 2.0