Julklappar for the kids

Jag och Theo tog en kundvagn och stuffade in på Toy´s R´Us.

Jag tänkte som så; Vi tar med ALLA våra pengar, checkar av alla 300 förkryssade sidor i leksakstidningen och sen ser vi fram emot en lugn och harmonisk jul, där ingen kommer till allvarlig skada.
Theo krävde att få köra kundvagnen eftersom att han har stukat sin fot och nu mera hasar med ena benet efter sig. Kundvagnen var alltså egentligen en förklädd rollator.
Sedan gick vi runt i affären som ett inte helt förälskat par, eftersom att mannen hela tiden vrålade NEJ åt alla barnens önskningar, vilket gjorde frun irriterad.
Varje gång vi hittade något skadeskjutet paket med halvtrasig kartong för halva priset jublade vi av lycka.
Normala människor blev förstås lite illa berörda av att Theo hasade runt bakom kundvagnen, hostandes och snörvlandes bad han folk att flytta på sig, för att han ju blivit spontant handikappad, så nu får tant maka lite på fläsket. Skäggig och sliten skröt han om hur lite pengar ungarnas julklappar fick kosta för alla.
Själv sackade jag efter. Lååångt efter.
Så om ni ser en lodare inne i en leksaksaffär så rygga inte tillbaka. Det är bara en uppgiven trött pappa som är ditsläpad för att bära och betala. Det är hans lott  i livet, hav överseende.

Kommentarer

Kommentera inlägget här, så blir jag glad!!!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat min vän?:

Trackback
RSS 2.0