På den förnäma horgatan i Paris

Vi kunde såklart inte hålla oss borta från det välkända hordistriktet i Paris, som kantas av underklädesbutiker, med kitchiga piskor i alla färger, löskukar och underbara små slamputstyrslar, i hjärtat av detta ligger den lilla klubben Moulin Rouge, här spelades även delar av filmen med samma namn in, vars show jag med all säkerhet ska se nästa gång jag är där.

 

Sarah och Niclas

 

hade jag vetat vilken typ av gata vi skulle till hade jag snörat på mig en korsett

 

Här får ni ett klassiskt skyltfönster från en av hundra butiker med samma sortiment. Vi blev dock inte insläppta med Hugo i någon av butikerna, det var såklart 18 årsgräns, "Herre Gud, han kan ju ta allvarlig skada om han ser det här!!!" dock såg inte fransmännen något problem med att visa upp sina skyltfönster så här för flickorna i tolvårsåldern som passerar här varje dag på väg till skolan...

 

Nåväl, det blev inga grenlösa trosor med jordgubbssmak...

 

 

Vi shoppade loss i souvernirbutiken istället. Vi passade in där bättre.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här, så blir jag glad!!!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat min vän?:

Trackback
RSS 2.0