Gult är så mycket coolare!

Casper graderade sig härom veckan på tae kwandon. Det betyder att han visade upp det han lärt sig under terminen i syfte att ta ett gult bälte. En grad bättre än vitt.

 

För att ta gult bält var Casper tvungen att ensam inför allas kritiska ögon visa olika sparkar och slag, dessutom avslutade han med att klyva en planka på mitten med en dödsspark. Mitt mamma hjärta gjorde en volt av stolthet. Han är som född till att kill, kill, kill!

 

 

Jag vill ju ogärna skryta men han är vely, vely vig, min pöjk.


Casper med sin nära 2 meter långe tränare Roger.

 

Jag vet inte vem som var svettigast, barnen eller mamman, som sprang som en ekorre efter galet rastlös och missnöjd bebis.

 

När barnen övade sparkar mot huvudet, kröp jag sick sack mellan dem på alla fyra efter Hugo och fick en brännskada i nacken av Caspers mördande blick.

 

 

-Titta mamma, jag klarade det, jag fick gult bälte!!!

 

-Ååååh vad stolt jag blir, än mer stolt om du vänder på kepsen, älskling!

 

-Jag vägrar, jag ser ut som en tönt då!

 

-Jag betalar 20 kronor om du vänder på kepan.

 

-25 kronor, och jag vill ha dom först.

 

(Suck-pust-stön)

 

-Så där, nu kan mamma ta ett fint kort på dig och bältet.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här, så blir jag glad!!!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat min vän?:

Trackback
RSS 2.0