När folk inte riktigt hör...

...hur texten i låtarna går, förgyller det min dag.

Den bästa "fel sjugna" texten jag har hört är en snubbe som skulle sjunga med i "It´s the final count down" men han sjöng istället "Its a fire down town"
Ha ha ha ha!!!

En annan låt som är snudd på omöjlig att få ihop är förra årets schlager-fiasko från Anna Bergendahl;


I go down the beaten track (misshandlade spåret)

 

Någontingnågonting with an empty back (tom rygg)

 

At the end she says to med Why are you here with the atumnleaves (varför är du här med höstlöven)

 

My life my life my life my friend bla bla

 

I'm done tipping on my toes, strike an iron an I tuck my soul (stryk ett järn och jag nattar min själ)

 

Misty moon you're gonna se, I got the blues to get on my feet (jag känner mig blå så jag kan stå på mina fötter)

 

Nä, det var ju dömt att misslyckas när inte ens engelsmännen fattade vad fasen tösen menade, gör ni?


Kommentarer
Postat av: Anonym

Din engelska översättning är banal och patetisk

2011-04-02 @ 22:45:53

Kommentera inlägget här, så blir jag glad!!!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat min vän?:

Trackback
RSS 2.0