Sökes; Alternativa könsord

Läste om hur fotbollsspelarna i nåt allsvenskt lag mycket listigt kommit på hur de ska kunna uttrycka sin irritation med könsord på planen, utan att få gult kort.

Tricket är att undvika klassikerna som kxk och Fixxa och istället byta ut dem mot andra könsord, på det sättet blir domaren osäker på om det spelaren skriker är en kränkning eller ej och därför får spelet oftast fortsätta utan avblåsning.

Det här är spelarnas favorit alternativa könsord att skrika i vredesmod på planen:


Men livmoder oxå!,

Din jäffla äggstock! 

Din gryniga försats!

Slidslem oxå!

Fa-ans snea mans-lem!



Visst är det bra! Nu kan vi alla uttrycka våra innersta mörka tankar på ett königt sätt som inte riktigt upprör, jag ska genast börja svära om äggstockar och snea mans-lemmar, ni kommer höra orden skandera på nästa fotbollsmatch och då vet ni att jag är förbannad på riktigt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här, så blir jag glad!!!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat min vän?:

Trackback
RSS 2.0