Jag kan tala flytande isländska

Idag har jag varit på sjukhusbesök och fått mitt ben undersökt och granskat med ultraljud. Första gången nån gör ett ultraljud på mig utan att en pytteliten snopp dyker upp över hela skärmen.

- Doktorn kommer från Isalnd, var det sista dom sa i receptionen till mig, varpå jag, utan att kunna kontrollera mig själv, pinsam och patetisk som jag är, genast börjar prata amatör-isländska med denne doktor i samma stund som han hämtar mig från väntrummet. Det är ju sååå lätt!

Jag: Jagur ärur härur förur attur mittur benur ärur ontur.

Babblar jag på tills Theo väser; Nu skärper du faan till dig!!!

And so I did. Resten av undersökningen gick bra. Inga fler pinsamma försök till att närma mig doktorns hemland och hans rötter.

Operation: Onsdag den 6 april kl. 13.00 Jeey!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här, så blir jag glad!!!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat min vän?:

Trackback
RSS 2.0