Efter sex månaders tjat...

...Har nu Casper klippt sig. Det krävdes leksaker, kanelbullar och en frisör som såg minst lika cool ut som ett fotbollsproffs, men när vi tillfredställt de grundläggande behoven satt han faktiskt hyfsat still och lät lockarna falla.

 

10 minuter innan i leksaksaffären med ett hårsvall som gömde skatter såsom intorkad gammal makaron och nåt annat ihop tovat som inte gick att identifiera.

 

Ju mer frisören klippte, desto mer sammanbiten Casper.

 

Oj vad snygg du blev, vrålade jag och Theo i kör när vi trodde att klippningen var klar. Då tog den illvilliga frisören fram blå hårfärg och sprayar håret blått. Så nu ser Casper lite grann ut som en blåhårig tant från Florida.

 

Vi fick mata Hugo med en fralla för att få honom att sitta still. Alternativet var att köpa alla shampoon som stod upprade, ca 300 flaskor, på lämplig bebis-kryp-höjd, det hade vi inte råd med.


Stockholm får ett rätt idag för att det var 4+ grader och sol. Nu ska jag och mina blåhåriga tanter till barn (Lucas tjöt tills frisören sprayade honom oxå) gå på tjusiga middag här på gatan, jag överväger att gå de ca hundra metrarna i mina 12 cm klackar. Får se om jag kommer fram i tid till middagen.


Kommentarer
Postat av: Maja

Har du vart i min affär? UTAN o fråga efter mig?? Eller har du svikit o vart i ett annat centrum?

2011-03-05 @ 22:08:29

Kommentera inlägget här, så blir jag glad!!!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat min vän?:

Trackback
RSS 2.0