Det här med namn

Jag och Theo vill eventuellt skaffa oss en katt. Theo som inte kan göra något med måtta har siktat in sig på en svindyr slags valkatt, se bild nedan. Jag hade tänkt mig en liten Maja Gräddnos bonnis.



Sen började vi diskutera det här med namn, och hur fina namn kan låta helt fel med en viss dialekt.

Om föräldrar i småland vill döpa sin lilla dotter till Malin t.ex, vilket ju är ett rätt gulligt Saltkråkan namn, så får ju lilla Malin aldrig riktigt uppleva hur det är att heta det.

Hennes småländska föräldrar kommer att stå och vråla "MAOULIN!!", när de vill att hon ska komma, vilket jag tycker är ett helt annat namn. And not a pretty one.

Så om vi köper en vulgo-katt för bara 11 000:- spänn och döper den till Pernilla, fast vi vill att namnet ska uttalas på skånska ; PÄRRNIIILA, ställer ni upp på det då?

Kommentarer
Postat av: Anonym

Säger bara:nej,nej,nej,nej,nej!!!!! Jag tänker inte vara kattvakt!!!Kicki

2011-03-08 @ 13:39:57
Postat av: Millah

Hej... Allt bra?

Jag har igång massa roliga tävlingar & det kommer in nya titt som tätt!



Du hittar tävlingarna här---> http://millahoman.blogg.se/2009/august/tavlingar.html



Ta hand om dig =) Kramar // Millah

2011-03-08 @ 13:54:37
URL: http://millahoman.blogg.se/
Postat av: Camilla

It's a big no no no no no!!!

Tänk på att din kära mor inte kan hälsa på er om ni skaffar katt. Och inte heller din kära farbror. Å din kusin har fått känningar av katt. Ni kommer med andra ord bli välldigt välldigt ensamma om ni skaffar katt. Ja som du säkert förstår då....no no no!!!!

2011-03-08 @ 14:32:57

Kommentera inlägget här, så blir jag glad!!!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat min vän?:

Trackback
RSS 2.0